Východný obchvat Martinom – má nás rozdeľovať, či spájať?

Autor: Nataša Fukačová | 9.4.2016 o 8:26 | Karma článku: 5,14 | Prečítané:  1649x

V územnom pláne mesta Martin je už od roku 1999 zakreslený východný obchvat mesta ako štvorprúdová komunikácia s napojením od Kollárovej ulice ( t.j. od smeru z T. Teplíc pri Nissane ) ústiaca na Jilemnického ulicu v Košutoch.

Východný obchvat tak ako je momentálne zakreslený pretína v Mestskej časti Ľadoveň jedinú oddychovú zónu Medokýš a Jahodnícke háje a v mestskej časti Košúty  rozdeľuje sídlisko Košúty I. a Košúty II.

S riešením komunikácie v tejto trase pochopiteľne nesúhlasia niektorí obyvatelia žijúci v týchto mestských častiach. Veď ruku na srdce, kto by zmenil bývanie v prírode za bývanie pri hlavnej ceste... nikto!!

Táto časť občanov sa podpísala pod petíciu za zmenu trasovania východného okruhu mesta Martin, ktorá vznikla aj z iniciatívy dvoch poslankýň žijúcich v týchto mestských častiach p. p. Maríny Gallovej a p. p. Zuzany Dobríkovej. Petícia  rozvírila diskusiu o tejto komunikácii medzi ľuďmi a najdôležitejšie je, že nezostala nepovšimnutá aj Útvarom hlavného architekta.

Po predložení návrhu Uznesenia na riešenie zmeny trasy východného okruhu vyčlenením problémových úsekov na Ľadovni a v Košútoch sa na mestskom zastupiteľstve zdvihla vlna kritiky od iných poslancov, najmä tých nebývajúcich v týchto mestských častiach  a nezaujímajúcich sa o tento problém (veď ako inak), že sa bráni rozvoju Mesta, že v podstate iniciátori a ľudia ktorí sa pod petíciu podpísali nemajú vedomosť čo podpisujú a v neposlednom rade, že keď je raz niečo nakreslené a je to tam dvadsať rokov, tak to musí byť správne.

Ak bránenie v rozvoji  mesta znamená nepostaviť ľudom cestu popod okná, tak potom bráňme rozvoju mesta. Ak bránenie v rozvoji mesta znamená nezastavať úrodnú poľnohospodársku pôdu cestou, tak potom bráňme rozvoju mesta. Ak bránenie v rozvoji mesta znamená, nezničiť si verejné priestranstvo a prírodu v meste, tak potom bráňme rozvoju mesta. Ak bránením v rozvoji  mesta má byť filozofia, aby sa ľuďom v Martine neznižovala kvalita života a hodnota ich  nadobudnutého majetku, tak potom bráňme rozvoju mesta.

Ak sa nekompetentnosť prejavuje názorom, bránením myšlienok, v ktoré veriť a postavením sa za občana, tak som potom rada že Zuzana s Marínou sú nekompetentné a prajem si, nech sú aj ďalší poslanci Mestského zastupiteľstva v Martine nekompetentní :-).

Na kompetentnosť rokovania sa prídem rada pozrieť na budúce zastupiteľstvo 22.4.2016, kde sa opätovne bude riešiť východný obchvat.

Veď predsa nemôžme nechať 20 rokov starej vízii o rozvoji mesta,  (ktorá nikdy nebola občanmi verejne diskutovaná) aby rozdeľovala Martinčanov a skúsme radšej nájsť alternatívu, ktorá nás všetkých spojí.

 

Mgr. Nataša Fukačová,

členka petičného výboru za zmenu trasovania východného okruhu mesta Martin

asi tiež nekompetentná :-)

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Zomrel Gene Cernan, posledný muž, ktorý kráčal po Mesiaci

Cernan strávil na povrchu Mesiaca 73 hodín. Astronaut mal slovensko-českých predkov.

EKONOMIKA

Štát sa háda s RegioJetom, kto má uvoľniť trasu do Košíc

Dopravca končí koncom januára.

EKONOMIKA

Odhalili daňový podvod so sušenými hríbmi

Spoločnosti zrejme predpokladali, že dodávka nebude podozrivá.


Už ste čítali?